Team Coop Repsol søker ny sponsor

Sharing is caring!

Oppdatert!.Det åpner seg en sjelden mulighet til å bli ny navnepartner for Norges lengstlevende kontinentallag.

Både dame- og herrelaget konkurrerer på noen av de øverste nivåene i internasjonal sykkelsport. Nå er dialogen i gang med nye potensielle sponsorer, etter at Coop har valgt å takke av etter 10 år.

– Mange unge talenter har fått muligheten til å ta ett sykkeltråkk ut i den store verden etter å ha vært en del av Team Coop-Repsol. Lagledelsen har gjort en fantastisk jobb, som vi er stolte av å ha fått være en del av de siste 10 årene. Det har derfor ikke vært en enkel avgjørelse, men nå er tiden moden for å endre litt retning i strategien., sier sponsor & Eventsjef i Coop, Malene Rydjord Ausland, i en pressemelding.

NM i gateritt. Foto: :Egil Mathisen

Tidligere proffsyklist Roy Hegreberg er daglig leder for driftsselskapet Fjords Cycling AS, som er heleid av idretten. Siden 2004 har kontinentallaget utgjort Norges viktigste arena for ryttere med internasjonale ambisjoner. Morten  Hegreberg og senere Roy har syklet på laget.

Det hadde sitt utspring fra CK Bjørgvin i Bergen, og ble Team Sparebanken Vest – samme banj som sponset SK Brann,

Brødrene Per Ivar og Knut Bøe. Foto: Egil Mathisen

Team Sparebanken Vest hadde sågar større sponsorbudsjett enn Brann. Sykkellaget ble drevetr av brødrene Per Ivar og Knut Bøe fra Bergen. Stjernerytter Bjørnar Vestøl hentet hjem til Norge.

Bjørnar Vestøl i Sparebanken Vest-trøya i 2004. Foto: Egil Mathisen

 

En t lokalt talent fra våre dager. Foto: Egil Mathisen.

– Vi er svært takknemlige for det langsiktige samarbeidet vi har hatt med Coop. De har bidratt til å gjøre drømmer til virkelighet for en rekke norske og internasjonale talenter. Nå ser vi etter en ny navnepartner som vil dele spektakulære opplevelser med en unik prestasjonsgruppe, sier Hegreberg.

De talentfulle herre- og damerytterne deltar årlig i over 100 internasjonale konkurranser i Frankrike, Belgia, Østerrike, Italia og Norge. Det inkluderer denne ukens utgave av Tour of Norway, som sendes direkte på TV og i over 150 land.

En ny navnepartner vil kunne få omfattende nasjonal og internasjonal synlighet, med tilgang til en visuell og verdibasert kommunikasjonsplattform.

– Vi opplever høy interesse for laget og har stor tro på fremtiden. Vår ambisjon er å videreføre satsingen med samme kraft. Vi ser frem til samarbeid med aktører som vil være med på reisen og skape engasjement, synlighet og stolthet gjennom sporten, sier Hegreberg.

Gjennom partnerskapet vil en ny aktør kunne profilere seg innen områder som bærekraft, folkehelse, likestilling, inkludering og talentutvikling. Sponsoratet gir mulighet til å bygge merkevare gjennom autentiske historier og prestasjoner. Samtidig representerer rittene unike møteplasser for ansatte, kunder og samarbeidspartnere.

Energiselskapet Repsol, som i dag er lagets andre navnesponsor, har signalisert at de ønsker å videreføre sitt engasjement utover den inneværende sesongen. Det gir kontinuitet og et godt utgangspunkt for videre satsing.

Antons Stensby, Foto: Egil Mathisen

Laget er allerede i dialog med aktuelle partnere og samarbeider med sponsorbyrået Baardsen Sport i prosessen.