Ben Tulett raskest opp til Fløyen

Foto: Szymon Gruchalski

Sharing is caring!

Foto: Szymon Gruchalski

Britiske Ben Tulett fra Ineos Grenadiers var raskest på tempoen fra Bryggen til toppen Fløyen i Bergen, som innledet årets Tour of Norway fredag kveld.

Det var lagt opp til en kopi av VM-dagene i september 2017 med tempo opp til Fløyen,

Det var nok litt for optimistisk å håpe på samme jubelfesten, men etterhvert innfant en respektabel mengde bergensere småveiene opp til Fløyen, selv om været ikke var det beste. I likhet med tempoen i 2017 var det truende skyer, men nedbøren holdt seg stort sett unna.

Foto: ©Martin E. Koch

Først ut var junioren og rittets yngste rytter, Simen Evertsen Hegreberg (19) fra det norske landslaget. Morten Hegrebergs sønn la i vei i stort tempo ut mot vendemål i Sandviken, og avsluttet med tiden 15.50,52 på de sju kilometerne som ble avsluttet med tre kilometer bakketempo.

Det holdt til en respektabel 59. plass der han la flere prominente navn bak seg.

Norsk-amerikaneren  Magnus Sheffield fra Ineos Grenadiers fikk tidlig en god tid på 14.29,60. Tiden hans sto lenge, helt til lagkameraten Ben Tulett kom og slo den med bare litt over et sekund.

Flere ryttere forsøkte å slå Tuletts tid, men til slutt måtte de se seg ble slått av det britiske talentet.

Ben Tuletts tid på 14.28,47 sto seg helt til slutt. Lagkameraten Magnus Sheffield ble nummer to, mens Attila Valter fra Jumbo-Visma la beslag på plassen etter.

Rittet på tre etapper fortsetter lørdag med en 206 kilometer lang tur fra Jondal til Hovden.

Rittet avsluttes i Stavanger mandag, med en etappe mindre enn tidligere.

Resultater

  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no
  • Foto: ©Martin E. Koch, Sykkelekspressen.no